Nieuwe CEO voor Greenhouse Group

Hi KPN directeur Marion Koopman wordt CEO Greenhouse Group

05 NOVEMBER 2012, EINDHOVEN
Greenhouse Group heeft Marion Koopman per 1 november 2012 benoemd tot CEO. Greenhouse Group is de overkoepelende organisatie van zes toonaangevende bedrijven in het digitale speelveld waaronder de online marketing bureau’s Blue Mango Interactive en Fresh Fruit Digital. Koopman is afkomstig van KPN, waar zij de functie van directeur Hi Mobile bekleedde. Koopman is geen onbekende in het online zakenleven. Eerder was zij directeur bij XS4ALL.

Sinds de start van Greenhouse Group (www.greenhousegroup.com) in 2007 is de bedrijvengroep gegroeid naar een omzet van 30 miljoen euro en 106 medewerkers. Als CEO is Marion Koopman verantwoordelijk voor het algemeen management van de groep en gaat ze zich richten op de verdere structurering en
de doorontwikkeling van de groei.

Frank Sanders (32), Greenhouse Group: “De expertise van mijzelf en Marijn Maas ligt voornamelijk op het gebied van ondernemerschap. Met de snelle groei die wij als groep hebben doorgemaakt ontstaat de behoefte aan andere expertise en ervaring. Marion heeft bewezen dat ze techniek, bedrijfsprocessen, creativiteit en commercie kan combineren en daarmee medewerkers en bedrijven kan laten groeien. Ook haar ervaring in verschillende directiefuncties op het gebied van marketing, merk - en salesstrategie en het openen van nieuwe markten met nieuwe diensten is zeer welkom. We geloven heel erg in ‘Growing people and business together’ en zijn ervan overtuigd dat Marion onze groep naar een volgende fase kan laten doorgroeien."

Marion Koopman: “Ik voel me helemaal op mijn plek, alles valt namelijk samen. Ik vind hier de ongedwongen en rebelse sfeer van XS4ALL waar het draait om techniek en saamhorigheid en de frisse energieke marketingvibe die bij Hi leeft. Ik voel een enorme drive om deze buitengewone groep mensen te laten bloeien en naar een nog hoger plan te tillen.” Naast haar commerciële kant heeft Koopman ook een grote maatschappelijke interesse. Zowel buiten als in haar werk heeft dit een rol gespeeld. Binnen KPN is zij verantwoordelijk geweest voor het uitdenken en implementeren van het diversiteitsbeleid van
KPN. Tevens is zij vice voorzitter van Sire (Stichting Ideële Reclame).

Greenhouse Group, opgericht in 2007 door Marijn Maas en Frank Sanders, is de overkoepelende organisatie van zes toonaangevende bedrijven op het gebied van online marketing & sales, online advertising en new business concepts. Greenhouse Group is gevestigd in Eindhoven en werkt voor opdrachtgevers als Staatsloterij, Ditzo, Microsoft, Dela, Mars en Eneco. Growing online equity, het creëren van online waarde, is de missie van Greenhouse Group. Met meer dan 100 vakmensen wordt dagelijks gewerkt aan innovatieve online mogelijkheden.

Citaten
"De expertise van mijzelf en Marijn Maas ligt voornamelijk op het gebied van ondernemerschap. Met de snelle groei die wij als groep hebben doorgemaakt ontstaat de behoefte aan andere expertise en ervaring. Marion heeft bewezen dat ze techniek, bedrijfsprocessen, creativiteit en commercie kan combineren en daarmee medewerkers en bedrijven kan laten groeien." Frank Sanders
"Ik voel me helemaal op mijn plek, alles valt namelijk samen. Ik vind hier de ongedwongen en rebelse sfeer van XS4ALL waar het draait om techniek en saamhorigheid en de frisse energieke marketingvibe die bij Hi leeft. Ik voel een enorme drive om deze buitengewone groep mensen te laten bloeien en naar een nog hoger plan te tillen." Marion Koopman