Campaign Performance Analyzer zorgt voor blijvend inzicht in online campagnes

12 SEPTEMBER 2012, EINDHOVEN
Met de inwerkingtreding van de nieuwe Telecomwet verliest het internet zijn kracht om het resultaat van marketinginspanningen nauwkeurig te meten. Daarom heeft Greenhouse Group een nieuwe tool ontwikkeld, de Campaign Performance Analyzer, die adverteerders in staat stelt om campagneperformance inzichtelijk te houden en mediabudget optimaal in te zetten. Geheel in lijn met de wet, want de tool kijkt uitsluitend naar campagnes, niet naar de bezoeker.

Greenhouse Group heeft daarom een nieuw web analytics tool ontwikkeld, genaamd Campaign Performance Analyzer. Campaign Performance Analyzer stelt adverteerders in staat om geheel in lijn met de wet campagneresultaten inzichtelijk te maken, zonder dat er data wordt  opgeslagen of gebruikt die herleidbaar is naar een unieke bezoeker. Marijn Maas, Managing Partner / Founder van Greenhouse Group, zegt: “Campaign performance Analyzer is het bewijs van hoe je een dreiging kunt omzetten in een kans. Ondanks de consequenties van de cookiewet blijft men in staat de effectiviteit van online campagnes te meten.” Terwijl traditionele web analytics tools uitgaan van de bezoeker, bestaat de bezoeker juist niet binnen Campaign Performance Analyzer, omdat bij Campaign Performance Analyzer de campagne centraal gesteld wordt. De tool is door diverse juridische partijen gecontroleerd en daarnaast is er een audit traject opgestart bij een onafhankelijk accountantskantoor.

Campaign Performance Analyzer levert inzichten in de resultaten (visits, pageviews, time on site, conversies) op een zeer gedetailleerd niveau. Op basis van campagnes, websites, keywords en zelfs individuele affiliates  kunnen gebruikers van de tool resultaten analyseren. Met behulp van econometrische modellen worden accurate voorspellingen gedaan over de echte campagneperformance. Deze analyses stellen de adverteerder in staat om mediabudgetten optimaal te blijven inzetten en campagnes te optimaliseren. Hierdoor behoudt online marketing haar kracht van nauwkeurige meting.

De tool is grondig getest op diverse websites en werkt in de meest gebruikte browsers (ook mobiel), kan piekbelasting van websitebezoek aan en de metingen wijken niet af van die van andere systemen (web analytics, serverlogs).

Citaten
""Met het beschikbaar stellen van de tool als open source garanderen we een complete en continue ontwikkeling van Campaign Performance Analyzer. De Nederlandse advertisingindustrie kan hier een actieve bijdrage aan leveren waar alle partijen bij gebaat zullen zijn.”" Marijn Maas - Managing Partner / Founder Greenhouse Group