GroupM, dochter van grootste communicatiebedrijf ter wereld WPP neemt Eindhovense Greenhouse Group over

GroupM slaat slag op Nederlandse online advertentiemarkt

18 JUNI 2015, AMSTERDAM
Greenhouse Group, bestaande uit Blue Mango Interactive, Fresh Fruit Digital, SourceRepublic en We Are Blossom, wordt onderdeel van het wereldwijde netwerk van WPP. GroupM neemt de Greenhouse Group bedrijven over voor hun expertise op het gebied van performance gedreven online marketing. De klanten van Greenhouse Group en GroupM zullen profiteren van de ambitieuze plannen op het gebied van digital, data, technologie en innovatie.

Greenhouse Group, in acht jaar uitgegroeid tot een bedrijf met ruim 10,1 miljoen euro inkomsten, blijft met ruim 150 Fte’s in Eindhoven gevestigd, nabij alle technische en econometrische kennis van de TU Eindhoven en de Universiteit van Tilburg. Zij blijven vanuit het huidige kantoor hun bestaande klanten bedienen. Daarnaast komt de expertise van Greenhouse Group beschikbaar voor de klanten van de bureaus van GroupM (Mindshare, MEC, MediaCom en Maxus). De samenwerking tussen Greenhouse Group en GroupM gaat vallen onder GroupM Connect.

Rudiger Wanck, CEO Worldwide of GroupM Connect: “As the leading media innovator, our primary goal is to support each of our agencies in keeping their clients at the forefront of a constantly evolving industry. With the addition of the Greenhouse Group we further strengthen our worldwide network delivering real-time media investment management across all new classes of digital media providing an unrivalled competitive advantage for our agencies and clients.”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Over GroupM

GroupM is the leading global media investment management operation. It serves as the parent company to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom and Maxus. Our primary purpose is to maximize the performance of WPP’s media communications agencies on behalf of our clients, our stakeholders and our people by operating as a parent and collaborator in performance-enhancing activities such as trading, content creation, sports, digital, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. The agencies that comprise GroupM are all global operations in their own right with leading market positions. The focus of GroupM is the intelligent application of physical and intellectual scale to benefit trading, innovation, and new communication services, to bring competitive advantage to our clients and our companies.

Citaten
"Marion Koopman, CEO van Greenhouse Group: “We hebben geconstateerd dat de toekomstige klantbehoefte bestaat uit een volledige data gedreven on- en offline marketing integratie. Daarom hebben we besloten samen te gaan met het beste communicatienetwerk in de markt. In de gesprekken met GroupM werd al snel duidelijk dat onze ambities naadloos op elkaar aansluiten als het aankomt op het beste bieden voor onze klanten. Deze stap zorgt er voor dat we onze visie en ambitie kunnen blijven versterken. Onze klanten én onze mensen zullen gaan profiteren van de kennis van het brede medialandschap, de research & intelligence en het netwerk van GroupM.”" Marion Koopman
"Eric Kramer, Chairman van GroupM: “Ik ben blij dat we de marktleider in dit segment hebben kunnen toevoegen aan GroupM. Dat is fantastisch nieuws voor onze klanten, omdat zij gaan profiteren van de expertise van Greenhouse Group met betrekking tot performance gedreven online marketing. We zien dat dit steeds belangrijker wordt voor onze klanten en daarmee is het een belangrijk groeisegment. Greenhouse Group heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met gepassioneerde medewerkers, die zichzelf iedere keer overtreffen en innoveren om de dienstverlening voor hun klanten te verbeteren.”" Eric Kramer